Avertismente in legatura cu viitorul omenirii pe Pamant au fost lansate in ultimii ani de catre numerosi oameni de stiinta din diverse domenii, care studiaza impactul pe care omul il are asupra mediului si efectele ireversibile ale actiunilor sale.

omenirea_pamant_1000ani

Stephen Hawking cunoscutul astrofizician britanic a avertizat ca omenirea va mai exista probabil, cel mult de 1.000 de ani pentru a trai pe Pamant si ca singurul lucru care ne poate salva de la disparitie este colonizarea altor planete si luni din sistemul solar.

„Trebuie sa continuam sa calatorim in spatiu pentru viitorul omenirii”, a sustinut Hawking in cadrul unei conferinte organizata la Universitatea Cambridge la inceputul acestei saptamani. „Nu cred ca vom supravietui (ca specie) inca 1.000 de ani daca nu vom scapa de pe aceasta planeta fragila”.

Stephen Hawking a avertizat recent si cu privire la pericolul de a contacta eventuale civilizatii extraterestre mai evoluate tehnologic sau de a dezvolta si perfectiona inteligenta artificiala (AI) care va fi „fie cel mai bun lucru, fie cea mai mare catastrofa care s-a intamplat vreodata omenirii”.

Daca tinem cont de faptul ca oamenii par condamnati sa repete mereu aceleasi greseli — chiar daca studiem istoria si ar trebui sa stim mai bine — Hawking se teme ca dezvoltarea unor „arme autonome puternice” ar putea avea consecinte dramatice pentru specia umana. De asemenea, Hawking este rezervat si cu privire la posibilitatea colonizarii planetei Marte in viitorul apropiat, estimand ca astfel de colonii capabile sa se autosustina pe Planeta Rosie vor fi o solutie viabila peste aproximativ un secol.

Stephen Hawking sustine ca ramane totusi un optimist si a descris anul 2016 drept „o minunata perioada in care sa traiesti si sa studiezi fizica teoretica”.

„Sa nu uitati sa va uitati mereu in sus, spre stele si nu in jos, spre pamant (…) Incercati sa intelegeti ce vedeti, intrebati-va ce face Universul sa existe. Fiti curiosi (…) Oricat de grea poate parea viata, exista mereu ceva ce veti putea face cu succes. Important este doar sa nu va dati batuti”, a mai spus Hawking.

Categories: Stiinta