Descoperirea incredibila din Antartica poate provoca o catastrofa mondiala

Oamenii de ştiinţă au descoperit un vulcan activ la aproape un kilometru sub stratul de gheaţă. În caz că ar erupe, inundaţiile provocate ar putea să fie catastrofale.

gauroiCercetătorii de la Universitatea Washington au descoperit un vulcan activ, care nu a fost încă denumit, din întâmplare, anunţă dailymail.co.uk. În 2010, oamenii de ştiinţă au montat seismografe în regiunea Marie Byrd, din vestul Antarcticii. Doug Wiens şi echipa sa voiau să cântărească stratul de gheaţă pentru a realiza un istoric al climei din zonă. Sistemul de seismografe înregistra micile tulburări provocate de cutremure distante pentru a contura o imagine a gheţii şi a rocilor aflate la mare adâncime. Aparatele au înregistrat două evenimente seismice, primul, în ianuarie 2010 şi următorul, un an mai târziu. Vibraţiile erau slabe şi aveau o frecvenţă redusă, aşa că nu puteau fi asociate cu mişcările tectonice care produc cutremure.

Credem că aceste mici evenimente seismice sunt generate de mişcările magmei şi a altor fluide”, spune Wiens. “Vulcanul va erupe, cu siguranţă, în viitor. Ştim că în Islanda, erupţiile vulcanice topesc gheţari, uneori. O erupţie de acest gen aici are potenţialul să fie catastrofală. Vulcanul ar topi milioane de litri de gheaţă, suficient cât să umple câteva lacuri. Aceasta va face cursurile de apă şi, ulterior, nivelul mării să crească“, adaugă Wiens. Cercetătorul spune, totuşi, că pentru ca lava să iasă prin lava de la suprafaţă ar fi nevoie de o erupţie apocaliptică, de o mie de ori mai puternică decât cele care au loc, în mod frecvent, pe Pământ.